5 Tips Kurangkan Obesiti Cara Semulajadi Dan Sedap

Setiap hari penimbang makin tunjuk angka bertambah. Lepas timbang mulalah stress. Bila stress, buka peti ais, buka laci cari benda apa yang boleh dikunyah. Biasanya jumpa cikedis, coklat dan muffin. Memang layan sambil surfing tips kurangkan obesiti cara semulajadi, kunyah2 cikedis sambil otak duk fikir apa nak jadilah badan makin gemuk ni.

Saya bukan tak nak diet, tapi semua makanan sihat tu rasa tak sedap.

Tak boleh telanlah teh detox tu. Payau.

Nak bersenam pun tak de masa kak. Balik kerja dah malam. Badan pun dah letih.

Suplemen? Memang taklah. Kena banyak minum air masak. Mana saya ada masa nak minum air 3L sehari. 

Ini antara ayat2 yang biasa kita dengar. Biasa sangat. Nak kurus, tapi alasan pun dah 50kg lebih. Hmmm. Nak kurus memang kena disiplin, gemuk bukan tak cantik tapi kalau dah tahap obes tu takut nanti macam2 penyakit datang. Kan bahaya.

Apakata kita amalkan tips kurus guna bahan-bahan semulajadi ni. Selain membantu kurangkan obesiti, ia sedap & segar.

#1 : Daun salam

Biasanya ia digunakan dalam masakan atau sebagai ulaman. Ia juga bermanfaat untuk mengubati penyakit darah tinggi, kolesterol tinggi, diabetes, cirit -birit dan kurangkan obesiti.

Untuk masalah obes, boleh ambil 5-7 helai daun salam yang masih segar, cuci bersih. Masakkan dengan air secukupnya sehingga mendidih. Kemudian tapis airnya dan biarkan sejuk. Boleh amalkan meminum air rebusan daun salam ni sebelum makan tengah hari & sebelum makan malam.

#2 : Buah delima

delima

Buah delima memang sedap. Ada 3 jenis delima iaitu delima putih, delima merah dan delima ungu. Pokok delima mempunyai batang berkayu yang banyak cabang, serta mempunya duri pada cabang dahannya.

Setiap bahagian tanaman delima ni mempunyai khasiat, dari akar sampailah ke kulit kayunya. Bagi mengurangkan masalah obesiti, ambil 2 helai daun delima yang muda. Cuci dan tumbuk sehingga halus, ramas dan tambahkan air panas sebanyak 3 gelas. Campur sedikit garam dan tapis. Minum 2-3 kali sehari sebanyak setengah gelas.

#3 : Timun dan lobak merah

Kedua-dua tumbuhan ini boleh dijadikan jus yang sedap. Ramai yang gemar minum jus lobak merah, cuma kebanyakkan buat dengan cara yang tak sihat : tambah krimer manis didalamnya.

Untuk atasi kegemukkan, boleh ambil 2-3 batang lobak merah dan 1 batang timun. Parut dan perah jusnya (atau boleh guna mesin membuat jus). Tambah sedikit pati limau untuk rasa lebih sedap. Minum 2 kali sehari sehingga anda dapat berat badan idaman.

#4 : Limau nipis

Limau nipis banyak mengandungi vitamin C dan air. Untuk dijadikan ramuan mengurangkan obesiti, ambil sebiji limau nipis dan belah 4. Perahkan jusnya dalam segelas teh pahit yang pekat. Minum setiap malam sebelum tidur.

BACA : DETOX DENGAN LEMON UNTUK CEPAT KURUS.

#5 : Nanas

nanas

Nanas dapat menyembuhkan beberapa penyakit seperti kecacingan, sakit tekak, beri-beri, sembelit, luka terbakar, gatal, bisul dan obesiti. Ini kerana nanas merupakan antara buahan yang mengandungi banyak vitamin C.

Refer sini –> untuk kelebihan Vitamin C.

Untuk mengatasi obesiti, ambil sebiji nanas yang tidak terlalu masak, kupas dan cuci bersih. Potong ikut kesesuaian dan parut untuk dapatkan jus nanas. Minum pati nanas dua kali sehari. Amalkan sehingga dapat berat badan yang diidamkan.

Selain 5 tips di atas, saya nak kongsikan juga pengalaman ibu beranak 3 ni yang dapat turunkan 20 kg tanpa makan ubat kurus pun. Kalau ibu ni boleh, saya yakin kita semua pun boleh dapat berat ideal.

Kalau anda nak turunkan 20kg macam Puan dalam video tu, boleh hubungi saya ANIDA 0127917427 untuk pesanan dan konsultasi produk. Saya akan consult anda dengan cara yang betul & berterusan sampai anda capai berat impian.

 

**********

Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya Anida 012-7917427 jika anda berminat menjadi pengedar, kehadiran anda amat dialu – alukan!

Love,

Anida Ahmad

SID : 869589

Whatsapp / SMS : 012 – 7917427

Email : anida.ae@gmail.com

COD : Mydin Meru / KFC Tasek

 

 

 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

223 thoughts on “5 Tips Kurangkan Obesiti Cara Semulajadi Dan Sedap

  1. Peroxide kills acne faster marginally although about 48 hours in place of tea-tree oilis 72,
    but can in fact create pimples redder while they
    recover.
    Kazuko recently posted…KazukoMy Profile

  2. 2 – Olay Professional Prox Clear Skin Clearing Remedy:
    the full encounter depart-on salicylic acid treatment built
    to carry acne under control and assist in preventing future outbreaks.
    Oma recently posted…OmaMy Profile

  3. Wonderful blog! Do you have any tips for aspiring writers?
    I’m planning to start my own site soon but I’m a little lost on everything.
    Would you advise starting with a free platform like WordPress
    or go for a paid option? There are so many choices out there that I’m
    totally confused .. Any tips? Thanks a lot!
    Lorena recently posted…LorenaMy Profile

  4. Hi great website! Does running a blog such as this require
    a great deal of work? I have absolutely no understanding
    of coding but I was hoping to start my own blog in the near future.
    Anyway, should you have any suggestions or techniques for new blog owners please share.
    I know this is off subject but I simply had to ask.
    Thank you!
    deep cycle batteries recently posted…deep cycle batteriesMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge