Cara Hilangkan Bau Ketiak Sebelum Semua Kawan-Kawan Jauhkan Diri

Tak ada sesiapa yang suka pada bau yang kurang menyenangkan apatah lagi bau ketiak busuk. Kadang-kadang tak sedar pun bau ketiak sendiri sampai satu masa waktu makan tengah hari je kawan-kawan macam mengelak nak makan sama. Anda ada masalah macam tu? Jom tengok 4 cara hilangkan bau ketiak ni.

bau ketiak melampau
Sadis. Bau ketiak punca tak menang.

Cuba Petua Tradisional Ini :

Petua #1 : Daun Sireh

Daun Sireh dikatakan mempunyai unsur antiseptik dan boleh menghapuskan bakteria punca bau busuk. Hilangkan bau ketiak dan bau badan dengan meminum air rendaman daun sireh. Caranya, ambil 5 helai daun sireh dan rendam dalam air panas sehingga air sejuk. Minum setiap hari. Anda akan dapati bau badan anda beransur hilang.

Petua #2 : Timun

Selain sedap dimakan bersama nasi lemak, timun boleh digunakan untuk scrub badan. Potong timun nipis-nipis dan gosokkan di bahagian badan yang berbau (terutamanya ketiak). Lakukan setiap kali mandi.

Petua #3 : Bunga Cengkih

Kalau tak lalu nak minum air daun sireh, boleh cuba petua rendaman air bunga cengkih ni. Caranya sama. Rendam beberapa bunga cengkih dalam segelas air panas. Biar sehingga ia kembang kemudian minum airnya. Lakukan sekerap mungkin sehingga bau ketiak / bau badan anda hilang.

Selain Itu Kena Jaga Kebersihan

mandi

Bau busuk datang dari bakteria yang membiak di kawasan tertentu. Peluh secara semulajadi tidak berbau, tapi bila bergabung dengan bakteria tu dia hasilkan bau yang tengik. Jika ada mula rasa ada bau yang tak sedap di hidu, tambahlah kekerapan mandi. Gosok dibahagian yang cenderung untuk menghasilkan bau tu.

Orang dulu-dulu suka guna limau untuk sental daki dan hilangkan bau badan. Selain itu, elakkan penggunakan sabun & deodorant yang tinggi bahan kimia. Ini kerana dalam bahan-bahan tersebut ada ‘makanan’ untuk bakteria tu.

Boleh cuba guna semburan anti peluh. Anda boleh dapatkan di farmasi berhampiran anda 🙂

Pemakanan pun kena jaga. Elakkan makanan yang menghasilkan bau dan makanan ringan yang mengandungi bahan kimia yang tinggi. Ambil banyak buah-buahan dan sayuran hijau serta banyakkan minum air masak untuk mudahkan badan mengeluarkan toksin.

Amalkan Alfalfa Shaklee

Alfalfa terkenal sebagai raja segala tumbuhan yang mengandungi anti bakteria dan membantu menyingkirkan toksin dalam badan. Toksin ni juga memberi kesan bau yang tak sedap pada badan dan ketiak.

Alfalfa Complex Shaklee
Alfalfa Shaklee berkesan hilangkan bau badan

 

Anda berminat nak dapatkan Alfalfa?

Sebotol 330 biji hanya RM53.75 sahaja 🙂

Sangat kecil pelaburan tu kalau nak bandingkan dengan sadisnya perasaan bila kawan-kawan jauhkan diri. Lagipun mesti sendiri rasa tak selesa kalau peluh berbau busuk.

BOLEH KLIK SINI UNTUK TESTIMONI ALFALFA

Saya pernah dengar kawan cerita, officemate dia muka hensem badan sado tapi girlfriend lari sebab tak tahan bau badan yang semerbak. Ngeri kan?

Jangan tunggu lagi. Hubungi saya ANIDA 0127917427 hari ini untuk dapatkan Alfalfa dan vitamin hiangkan bau badan. Lagi cepat anda bertindak lebih cepat masalah bau ketiak dapat di hapuskan. Melainkan anda tak kisah kawan-kawan jauhkan diri.

jadi ahli shaklee

Hubungi saya untuk MENDAPAT konsultasi PERCUMA kerana sebagai pelanggan saya anda layak untuk mendapat konsultasi seumur hidup 😉

Anida Pengedar Shaklee Ipoh

 

 

 

P/s : Alfalfa ni bukan untuk hilangkan bau badan je tau. Ada banyak lagi khasiat alfalfa ni. Jom tengok video pasangan suami isteri yang dapat manfaat dari Alfalfa ni.

 

 

Jumpa lagi…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 thoughts on “Cara Hilangkan Bau Ketiak Sebelum Semua Kawan-Kawan Jauhkan Diri

  1. Most likely you now ought to reprogram your own oil also.
    Improper installation is dangerous and may see you bid your hard earned money goodbye before you recognize it.
    So, till the next occasion remember that being of serrvice for a customer
    is just not about selling, it truly is about making their motoring easier and safer.
    Lowest Wiper Blade Prices recently posted…Lowest Wiper Blade PricesMy Profile

  2. It is in your best interests to go about your rowing
    machine drive phase in the right way – with the legs rather than with the lower back.
    If you’re an off-season rower looking for
    a machine to train on, your best bet is to pick a machine that best simulates the
    rowing experience you’re used tto on water such as an air
    or water resistance rower (I go over all resistance types in Step 4
    below). On the other hand, you don’t want to make them too long -as you could overstrain yourself, and
    cause yourself great injury.
    Row Machines recently posted…Row MachinesMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge