Cara Mudah & Selamat Tanggalkan Wax Pada Anggur

Buah anggur memang sedap dimakan lebih-lebih lagi yang rangup krup krap krup krap tak sedar habis sebakul. Tapi kena hati-hati tau, pastikan sebelum ngap tu cuci bersih dulu kulit dia. Biasa kan ada yang putih-putih tu kan?

Basuh2 anggur nak bawak bekal Nuh pergi taska, terfikir nak ambil gambar pulak😃

Siapa ada masalah nak hilangkan kesan putih pada anggur meh tiru cara kaknida ni. Senang sangat-sangat dan dijamin hilang semua kesan putih-putih tu.

Cara-cara bersihkan anggur daripada kesan wax

a21. Isi anggur dalam mangkuk hijau. Hahaha.Nampak tak ada macam debu putih dekat anggur tu. Yang tulah wax yang kita nak tanggalkan.

2. Isi air sampai menutup anggur tu. Ha..kat sinilah step penting dia.
Titiskan setitik cecair BASIC H ke dalam mangkuk tadi. Setitik je cukup.
3. Kemudian bolehlah gosok2 anggur tu guna jari. Kesan putih tu dah hilang dah. Kalau kita guna air biasa, masa kita rendam nampak macam dah bersih tapi lepas keringkan dia nampak semula putih2 tu. Wax tak tanggal dengan air biasa.

Buatlah step sama sampai habis bersih semua anggur ya.
Nah hasilnya. Ni dah lap. Kesan putih tak ada. Anggur jadi lebih segar.

Barulah selamat kita nak makan. Yang ni bekal Nuh pergi taska😃 kalau untuk umi dia kena penuh mangkuk hijau ni😎
Ni dia Basic H yang saya guna. Selamat untuk cuci buah, sayur dan peralatan dapur kita. Ia dari ekstrak jagung & kelapa. Tak ada bahan kimia yang bahaya untuk kesihatan, tak rosakkan alam sekitar jugak.

Sebotol cuma RM46.
Tahan lama. Tengoklah guna pun setitik je.

Jimat.
Kalau awak nak cuba basic H ni, boleh hubungi saya 012791742734.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

CommentLuv badge