Ibu Anak 4 Nyaris Merana Seumur Hidup

Sejak melahirkan anak yang ke4, Cik Mah ( bukan nama sebenar) terasa berat sungguh tanggungjawab yang perlu digalas.

image

Selepas 2 minggu berpantang di kampung suami, Cik Mah sekeluarga kembali ke rumah mereka untuk meneruskan rutin harian. Suami dah masuk kerja. Anak sulung pun dah mula ke tadika. Tinggallah Cik Mah di rumah bersama 2 orang anak kecil & bayinya.

image

CikMah takut bentan. Merana seumur hidup 🙁

Istilah pantang sendiri dah macam tak ada pantang lagaknya. CikMah aktif membuat kerja rumah. Dari menyapu, memasak, mengemas, membasuh segala. Belum masuk layan kerenah anak2 yang masing2 perlukan perhatian lagi. Kadang2 CikMah lupa dia baru sebulan melahirkan.

Tiba-tiba ada satu malam tu CikMah rasa krem kat bahagian perut. Sakit menyucuk kiri kanan. Badan mula rasa bisa-bisa. Bentan ke aku ni? CikMah mula menyoal diri sendiri.

Tak nak keadaan menjadi semakin buruk, malam tu CikMah cuba ikhitiar dengan minum Vivix dan makan Ostematrix sebelum tidur. Alhamdulillah esok pagi bangun tidur badan rasa segar. Hilang sakit. Terus CikMah pun lupa tentang itu dan jalani rutin macam biasa.

Selang berapa hari, sakit datang lagi. Dan CikMah pun ulang remedi yang sama. Vivix dan ostematrix sebelum tidur. Kali ke3 kena CikMah dapat pakej sakit lenguh2 kaki sekali. Lepas telan tonik ajaib tu baru CikMah terfikir sesuatu.

Ya! Vivix. Vivix ni bagus untuk wanita dalam pantang, fikir CikMah. Aku mesti kongsi cerita ni dengan orang lain.

Esok pagi2 lagi CikMah buka cerita Vivix kat grup whatsapp kawan2. Semua pun teruja.

image

Sekarang ramai ibu berpantang sendiri, sedikit sebanyak mesti tak boleh elak dari buat kerja rumah. Ambillah vivix untuk kesihatan menyeluruh & elakkan bentan ketika berpantang. Muka CikMah pun makin berseri-seri tau penangan vivix ni.

Boleh hubungi saya ANIDA 0127917427 kalau anda nak berpantang dengan vivix macam CikMah.

Penafian : cerita di atas telah diolah dari kisah benar seorang ibu yang berpantang sendiri.

💜 Anida
💜 SID : 869589
💜 WA : 012.791.7427

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 comments

  1. LarisaBBayly says:

    What’s Heading down i am new to this, I came across this I
    actually have found It absolutely helpful and contains aided me out loads.
    I am hoping to offer a contribution & assist different customers like its helped me.
    Good job.
    LarisaBBayly recently posted…LarisaBBaylyMy Profile

  2. RobynHHoblit says:

    I don’t have any idea the way i wound up here,
    however i thought this post was great. I tend not to know who you really are but definitely you’re
    visiting a famous blogger when you aren’t already
    😉 Cheers!
    RobynHHoblit recently posted…RobynHHoblitMy Profile

  3. JaeHSotero says:

    I’m curious to determine what blog system you’re utilizing?
    I’m experiencing some minor security issues with my latest website and I’d like
    to find something more safe. Do you possess any recommendations?
    JaeHSotero recently posted…JaeHSoteroMy Profile

Leave a Reply

CommentLuv badge