Sakit lutut pulih, apa Yati buat untuk emaknya?

Lepas solat Maghrib tadi Yati tengok emaknya duduk lama di sejadah. Usai bersalaman, Yati bingkas bangun sebab nak siapkan makan malam mereka sekeluarga.

Sejak pindah semula tinggal di kampung seminggu lalu, begitulah rutin Yati. Semua kerja2 rumah diambil alih dengan senang hati. Memang niatnya berpindah semula ke kampung adalah untuk menjaga emaknya. 

Sebaik makan malam siap dihidang, Yati menjenguk emak di ruang mereka solat tadi. Emaknya masih disitu. Berzikir mungkin.

“Jom makan mak. Nasi dah siap. Sejuk nanti.” Panggil Yati.

“Ti, sini tolong mak bangun”. 

Terkejut Yati. Emak tak boleh bangun? Sejak dari tadi tu emaknya tunggu dia untuk tolong angkat ke? Allahuakbar.

“Sejak bila mak sakit kaki ni? Kenapa tak bagitahu Yati?”. Sambil memapah emaknya ke kerusi, Yati menghamburkan soalan. 

“Ala Ti, biasalah ni dah tua-tua ni.Mak tergelincir dekat bilik air sikit petang tadi. Dah sapu minyak panas tadi, rasa ok je. Ni macam kuat pulak sakitnya.” Mak menerangkan sambil melipat telekung.

Sambil memimpin emaknya ke dapur, Yati ligat berfikir. Dia tak boleh biarkan sakit lutut emaknya melarat.

“Nanti lepas makan ni emak minumlah Vivix ni. Elok untuk legakan sakit lutut mak tu”. Yati tunjuk botol Vivix yang memang dah siap diletakkan atas meja makan. Yati minum Vivix untuk cantik luar dalam.

“Ish ubat apa tu. Nanti mak jadi muda macam kau nanti”. Hahaha sempat lagi emaknya berseloroh.

Yati ceritakan pada emaknya perihal Vivix serba sedikit. Tentang Vivix yang bukan ubat tapi merupakan suplemen kesihatan yang kaya dengan resveratrol & polifenol. Ia mampu bertindak sehingga keperingkat DNA dan memperbaiki sel2 yang rosak. Vivix juga merupakan anti-radang yang baik.

Selain itu kajian membuktikan dengan konsisten ambil Vivix boleh melambatkan penuaan sel. Bila sel lambat tua, sihat dan segar maka luaran pun nampak awet muda!

********************************

Siapa tak gembira bila emak sendiri semakin sihat dan boleh beribadat seperti biasa

“Mak rasa selesa betullah sekarang. Lutut mak ni dah tak sakit. Badan pun rasa segorlah Ti sekarang.”
“Mak perasan sekarang ni cabut rumput dengan sapu2 kat luar dah tak letih. Kadang mak boleh sambung bersihkan tempat makan ayam sekali.” Emak Yati bercerita ketika mereka berdua sedang menikmati minum petang.

Yati sebenarnya dah perasan minggu lepas. Emaknya seakan bertenaga. Tak nak dikatakan obses dengan suplemen yang diberikan kepada emaknya, Yati tunggu je kalau2 emak nak kongsikan cerita.

Syukur kini emaknya boleh beraktiviti dengan lebih cergas. Tiada lagi sakit lutut. 

Yati cepat2 update di wall facebook-nya tentang emak yang semakin sihat. Yang dah hilang sakit lutut asbab minum Vivix. Yati tak lupa kesembuhan hanya dari Allah, dia cuma usaha dan ikhtiar. Alhamdulillah pilihannya tepat. 

********************************

Kawan2 ada yang alami situasi sama macam Yati?

Kalau ada dan berminat nak cuba Vivix untuk sendiri atau ibubapa, boleh hubungi NIDA 0127917427. 

😘,

Nida Ahmad

0127917427

Sid : 869589

Cod area AEON IPOH KLEBANG & KAWASAN BERHAMPIRANNYA 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

CommentLuv badge