Tips elak kena gigit nyamuk di musim perayaan

Diam tak diam dah seminggu puasa. Dalam lebih kurang 3 minggu lagi nak sambut hari raya. Dah cabut undi ke nak balik kampung mana tahun ni 🙂

Hehe. Ke ada yang bergaduh tak nak balik kampung sebab banyak nyamuk? Takut anak yang gebu-gebu ni bakal kena kekah nyamuk kat kampung. Atau yang fobia sebab setiap tahun lepas raya je habis kulit anak 1 badan penuh kesan gigitan nyamuk.

Anak duk menggaru sebab gatal. Akhirnya bintat2 gatal bertukar jadi kudis dan berparut.

Atau yang tak tahan panas peluh terus jadi gatal-gatal 1 badan?

Jangan risau kali ni saya nak share pasal  1 krim yang boleh mengelakkan kena gigit nyamuk. Kalau dah kena gigit pun, krim ni boleh cepat hilangkan kesan gatal dan tak jadi kudis.

Tadaaaa…ni dia! Multipurpose cream Herbal Blend. Diadun dari bahan semulajadi, tanpa paraben dan bahan kimia berbahaya. Mengandungi rosemary & sage yang dipercayai dapat membantu melegakan demam.

Selain untuk mengelakkan gigitan nyamuk dan melegakan kesan gigitan nyamuk, krim ni boleh digunakan untuk 

  1. Melegakan ruam tak kira ruam lampin, ruam susu atau ruam akibat peluh
  2. Meghilangkan kegatalan semasa chicken pox
  3. Sapuan pada anak yang mengalami ekzema atau elergik
  4. Melembabkan kulit kering
  5. Jadi losyen harian pada bayi, kanak2 dan dewasa
  6. Pelembap bibir yang kering
  7. Menghilangkan parut ringan
  8. Melegakan demam – menurunkan suhu dan memberi rasa lega

Pendek kata, krim ini krim-wajib-ada dalam beg mak2. Bila anak cakap gatal ke apa ke, hulur je krim ajaib ni. Selamat pun selamat.

Saya sendiri memang guna krim ni untuk keluarga kami. Ada sekali ritu bawa anak2 pergi mandi sungai. Dalam kereta saya pesan masing2 sapu krim herbal blend ni untuk elak kena gigit nyamuk dan agas. Maklumlah sungai yang kami nak pergi tu masuk ke dalam kebun2 sikit.

Tengoklah hutan tebal belakang tu. Bukan nyamuk je ada 🙂

Sampai kat sungai tu memang lupa dah pasal krim. Tapi memang khemah kitorang kena hurung agas kemain banyak. Saya tak teringat pasal habislah anak2 kena gatal2 nanti.

Cuma bila balik tu, baru perasan tak ada seorang pun yang menggaru. Terus rasa wah tak sia2 kita sapu herbal blend tadi. Bila balik kampung ke nak tidur malam kat rumah ni pun saya suka sapu krim ni pada anak2. 

Jom saya kongsikan testimoni ibu lain yang puas hati dengan krim serbaguna ni.

Ini kisah bayi yang ruam, kulit flawless lepas guna herbal blend

Muka bengkak akibat elergik, gatal2 – cepat surut dengan sapu herbal blend

Herbal blend melembabkan bibir yang kering

Mahal ke krim serbaguna ni? Ahaha. Mahal tu subjektif. Krim herbal blend ni 1 tiub 113g cuma RM37.50 sahaja. Memang mampu milik sangat nak dibandingkan dengan kualitinya. 

Nak dapatkan krim ini boleh hubungi saya NIDA 0127917427. 

😘,

Nida

Sid : 869589

Whatsapp : 0127917427

Cod : Area Aeon Ipoh Klebang / Petronas Tasek dan kawasan berhampiran (Ipoh).

Pos : Seluruh Malaysia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

CommentLuv badge