Turunkan Kolesterol Secara Semulajadi Dengan Phytocol-St

Assalamualaikum wbt.

Selepas sebulan menjalani ibadah puasa, umat Islam akan meraikan hari raya. Selain amal ibadah yang dituntut untuk dilakukan pada hari raya tu, kita memang sedia maklum hari raya mesti banyak juadah yang penuh kolesterol. Semua pun sedap! Nyum nyumm..

 

juadah raya
juadah raya. p/s : gambar dari google

Bagaimana nak turunkan kolesterol secara semulajadi dan dapat menikmati makanan sedap tanpa rasa bersalah?

Kolesterol adalah factor risiko untuk penyakit jantung. Kajian menunjukkan sebatian semulajadi yang dipanggil sterol dan stanol tumbuhan, bila ditambah ke dalam diet akan mengurangkan kolesterol dengan amat ketara sekali.

Sterol dan stanol yang wujud secara semulajadi dalam tumbuhan,buahan, sayuran dan bijirin. Struktur yang sama dengan kolesterol menyebabkan mereka bersaing untuk penyerapan dan seterusnya membantu menurunkan paras kolesterol dalam tubuh.

Bila kita makan makanan yang mengandungi sterol & stanol ni, ia akan bertindak dengan cara meninggalkan kolesterol di belakang. Ia akan terikat kepada reseptor di dalam usus. Keputusannya, hanya sedikit kolesterol akan diserap oleh tubuh, dan juga sedikit kolesterol yang dibebaskan dalam salur darah.

kolesterol dalam pembuluh darah

Untuk menghalang kolesterol menyerap dalam tubuh, kita memerlukan 2000mg sterol dan stanol setiap hari. Amaun ini boleh kita dapat dengan makan 200 batang lobak merah, 70 keping roti gandum atau 425 biji tomato. Mampu ke kita nak makan semua tu dalam sehari? Huaaaaa…nanges!!!

Tak perlu risau, Shaklee ada Phytocol-St yang diformulasi dengan bahan-bahan yang terbukti secara klinikal membantu penyerapan kolesterol baik dan menurunkan kolesterol jahat (LDL).
phytocol-st-cholesterol

 

  • Dibuat dengan gabungan kuat sterol dan stanol, yang wujud secara semulajadi di dalam buahan, sayuran dan bijirin
  • Membekalkan 2000mg sterol dan stanol tumbuhan setiap hari
  • Sterol dan stanol tumbuhan telah dibuktikan secara klinikal di dalam lebih dari 80 kajian untuk menurunkan kolesterol LDL
  • Membekalkan 100% saranan National Institutes of Health’s (NIH) untuk sterol dan stanol tumbuhan setiap hari
  • Bebas dari kandungan gluten
  • Disahkan dengan Star-K Kosher

Hari raya ni tak perlu risau lagi. Standby Phytocol-st atas meja makan dan bawa dalam handbag ketika pergi ke rumah terbuka atau jamuan hari raya ^_^

Selepas anda tonton video pendek ini, mungkin tiada apa lagi yang perlu anda risaukan. Lelaki ini membuktikan tiada yang mustahil dalam kehidupan ini.

 

Kesihatan kita lebih penting dari segalanya. Tapi memang heaven-lah kan kalau dapat makan makanan kegemaran (yang rata2 tinggi kolesterol) dalam masa sama masih jaga kesihatan lagi.

Hubungi saya untuk pesanan pyhtocol-st anda. Jangan terlewat, raya 2 minggu je lagi ni.

 

Love,

Anida

0127917427

ID : 869589

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

32 thoughts on “Turunkan Kolesterol Secara Semulajadi Dengan Phytocol-St

  1. Mario Badescu Drying Lotion ($17 at Mario Badescu) as you of the very most successful nonetheless
    reliable approaches to treat acne, this acne spot treatment is infused with salicylic acid, calamine, zinc oxide, glycerin, camphor,
    and more.
    Sherlene recently posted…SherleneMy Profile

  2. That is the USP of inline guide sites, as buying through them
    only avails the discounts and offers tto suit your needs.
    Make sure you could have outlet covers to help keep little fingers protected,
    cabinet and drawer locks and keep them from trouble, and door knob
    covers in order to avoid them from going where they shouldn’t.

    Going on grander trips like vacations requires all the more preparation.
    Best High Chairs For Baby recently posted…Best High Chairs For BabyMy Profile

  3. In addition, there are certain advantages that will make you forget in regards to
    the old-fashioned DVD. In fact, there are not many reasons why you
    wouldn’t choice this High-Definition technology.
    However, the BDP-320 provides flexibility to get the mst effective possible image of your respective installation.
    buyfreebie.com recently posted…buyfreebie.comMy Profile

  4. This is usually a slow juicer, meaning that that you
    are not going for getting instant juice away from it.
    The blender I used would have been a regular in-home model which is nothing special.
    t until I opened the juicer up and started using it the answer to my question became
    clear.
    fruit juicer reviews recently posted…fruit juicer reviewsMy Profile

  5. And given that they connect in your device by using a USB connect, connecting them n taxis cab, or in an airport can be a cinch.
    Looking at wireless router reviews can be a good method to get more info befor you purchase,
    but first you have to know more about whatever you’re searching for.
    Wireless routers come using a preset administrator password and SSID (network name).
    Relevantrankings.Com Best Wireless Router recently posted…Relevantrankings.Com Best Wireless RouterMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge